Incontro del 16-04-2009
During the fourth meeting of the Peer Education training thing has been addressed specifically the issue of assertiveness. The meeting was held by Dr. Andrea De Matteis. We started from the Latin AD = Serere lead to self, to bring home to kids that assertiveness is a way of entering into a relationship with a person, being yourself and creating a constructive relationship based on mutual respect. It was highlighted that many people in relationships with others take passive or aggressive attitudes. In fact, the 'passivity is typical behavior of those who take a quiet, never put into question and avoid any conflict. But the aggressive attitude is typical of those who take a 'too aggressive intimidating others, intimidating or even yelling throwing things into the air. Between these two extreme attitudes, there is a middle way: that assertiveness.
L 'Assertiveness is a technique that can be learned and improved with practice.
to learn to be assertive will first need to know exactly what you want and then follow a path consists of 6 stages or steps:
1) PERSONAL FACTORS
2) Ideal
3) FEASIBILITY
4)FLESSIBILITÀ
5)TEMPO
6)PRIORITÀ
Per ciò che riguarda il 1° passo bisogna tener conto delle situazioni facili o difficili da affrontare, dei rapporti con le persone importanti della propria vita, degli atteggiamenti, dei pensieri e delle convinzioni riguardo all’esprimere se stessi (timidezza, passività,paura di essere giudicato).
Per il 2° passo gli ideali rappresentano una spinta all’azione importante per chiunque , ma ancora di più per chi studia. Capire quali sono i propri modelli aiuta a capire se stessi e ciò che si vuole. Scegliere modelli adeguati è importante nel cammino verso l’ASSERTIVITÀ. .
Per il 3° passo ( la FATTIBILITÀ) è necessario non fissare mai degli obiettivi altri per evitare di aumentare il senso di frustrazione e nello stesso tempo ridurre la motivazione a raggiungerli.
Dunque, sarebbe auspicabile ridurre gli obiettivi ambiziosi in tanti sottobiettivi.
Il 4° passo (la FLESSIBILITÀ) è un rapporto con il precedente, infatti, si può riconoscere il processo di cambiamento che sta avvenendo e si rende necessario dover cambiare uno o più obiettivi.
Per il 5° passo(il TEMPO) è necessario distribuire gli obbiettivi nel tempo, perché questo aiuta a stimare la durata del processo di cambiamento e a non creare aspettative erronee.
Per il 6° passo l’assegnazione di PRIORITÀ porta ancora una volta a rendersi account of the most important aspirations.
At the conclusion of the meeting was given to the participants a questionnaire to assess their style "assertive." The data showed the boys have shown a good degree of assertiveness
0 comments:
Post a Comment